Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

donderdag 12 april 2007

Spullenhulp

Het doet me een beetje aan een vlooienmarkt denken of aan een uitdeelplaats van een of andere hulporganisatie...

Tussen andere armoezaaiers, net zo gelukkig als ik dat ze deze plek gevonden hebben, struin ik de kisten met gratis kleding af die her en der verspreid staan.
Ik betrap me er op dat ik me moet beheersen om niet te graaien; had ik me daar in het verleden niet aan gestoord als ik van die hebberige uitverkoopjagers zag die elkaar als beesten stonden te verdringen?
"Nee dat zal mij niet overkomen"... dacht ik een paar seconden!

Afijn, de rest van de dag ben ik bezig de enorme puinhoop in mijn inventory te schikken, te passen, en jawel... weer weg te gooien.

Ik heb een mooie broek gevonden (echt leer!!) en ondanks dat ik er een kont in heb, ben ik er blij mee. Het bijpassende jack en spannend shirt maken het af...
Ook vond ik een gave spijkerbroek en een leuk lichtblauw topje.
Loes voelt zich een stuk beter in haar vel!

Als ik 2 dagen later van een vriendelijke dame een "huid" krijg die bijzonder lijkt op mijn R(eal) L(ive) velletje, is het net of ik mezelf zie gaan en staan.
De beleving van SL neemt toe naarmate je je kunt identificeren met je avatar, valt me op...

Al snel zie ik de legio winkeltjes met prachtige jurken en geweldig haar, alleen uhm.. daar hangen prijskaartjes aan.
Het begint me te dagen dat er iets met economie gaande is in deze gemeenschap.
Het was me al zo vreemd overgekomen toen die man me vroeg wat voor werk ik deed en waar haalden al die prinsessen en godinnen die spulletjes vandaan? Niet bij de Spullenhulp in elk geval!
Gezien mijn saldo van L$ 1 en gezien het feit dat dat prachtige jurkje L$ 200 kost, moet ik iets gaan verzinnen...