Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

donderdag 26 april 2007

Baruch Paine 2

De teleporter brengt me in de buurt van een gebouw met een groot dollarteken erop.
Baruch komt aangelopen, voorovengebogen, een winkelwagentje duwend, de kat weer op haar schouder en, inderdaad, weer die vliegen om haar heen!

"Hier komen de armsten van SL," vertelt ze me. "Sommigen hier kunnen mijn maandinkomen missen zonder het te missen maar toch zijn ze arm".

Ze sjokt naar de overkant van de straat en gaat bij de entree van het gebouw staan.
Een zakenman komt naar buiten lopen en ik hoor Baruch groeten.
De man negeert haar en loopt verder.
Een 2e man komt aanlopen, wordt gegroet door Baruch maar ook deze zegt niets terug, net als de 3e, 4e, 5e en 6e voorbijganger...
Baruch komt mijn kant op en zegt: "Geld en macht heeft hen verblind en arm gemaakt; ik heb ze allemaal gezegend..."

We gaan verder en komen bij een warenhuis.
Zodra we daar de hoek omlopen, herken ik de lesbische dancing met het zwembad dat daar is.
Ik kom daar af en toe en ik baal dat we nu net hier naar toe zijn gekomen.
Hoewel we dichter bij het warenhuis staan dan bij de dancing, komt er meteen iemand naar ons toe lopen en zegt tegen Baruch "Geen mannen hier, wegwezen!"
Baruch zegt: "Ach lief kind ik ben een dame hoor"
Een 2e vrouw komt aanlopen en vraagt aan Baruch: "Ben jij een vent?"
De eerste vrouw zegt nu: "Het is verboden te bedelen hier", waarop Baruch zegt:
"Och maar dat doe ik ook helemaal niet hoor"
De vrouw regeert met: "Volgens mij doe je dat wel, je ziet er ook uit als een bedelaar"
Ik sta met schaamte toe te kijken...
Baruch zegt tegen de vrouw: "Lief meisje, neem me toch niet kwalijk dat ik er zo uit zie maar van mij heb je geen last"
Direct hierna is Baruch weg, ze wordt verbannen...
"Haha, goed gedaan!", hoor ik een van de toeschouwers zeggen.

Als ik weer bij de SL-nomade sta dan zegt ze me: "Wat zagen ze er toch prachtig uit hè, die dames?"

Bij het Centraal Station van Amsterdam is het een drukte.
De teksten boven de hoofden van de mensen daar laten niets te raden over: "Pimp", "Drugs-for-sale", "Kill for $", "Fuck me for L$ 500" enz enz... Kortom, een heerlijke buurt waar je als Nederlander trots op kunt zijn.
Baruch stapt op een groepje mensen af en begroet ze.
Een enkel "hi" klinkt, gevolgd door een kreet van een over-actieve security-man: "Geen bedelaars hier."
Baruch antwoordt: "Jongeman, ik bedel niet"
"Je hoort me, geen bedelaars hier!!" Baruch doet nog een poging om met de man te praten maar wordt zonder clementie ook hier verbannen...
Geïrriteerd zeg ik de security-man: "Die vrouw doet toch geen kwaad?"
Hij antwoordt: "Jawel, ze is slecht voor het imago"
Ja Amsterdam CS houdt het graag netjes en beschaafd!

Op de wallen krijgt Baruch voor het eerst vandaag geld, 2 x L$ 5.
Later vraag ik haar van wie ze dit kreeg waarop Baruch me zegt: "Het waren vrouwen en van 1 weet ik dat ze iets met speelgoed doet"
"Speelgoed, ik heb niks gezien", zeg ik.
"Nee" zegt Baruch "ik ook niet maar ik hoorde haar tegen een man zeggen dat hij voor $ 500 een wip kon krijgen"
Ik moet hard lachen en Baruch kijkt me aan zonder een kik te geven... Zou ze het menen?
Ze zegt me: "Verder heb ik veel zegen ontvangen, want zoals met alles, waar je veel van geeft, krijg je veel van terug"
"Hier" zegt ze me "een beetje vriendschap en aandacht voor jou; pas uitpakken als ik weg ben"
Als ze is vertrokken dan pak ik het item en klik op 'wear' waarop een wit katje begint te spinnen op mijn schouder...