Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

donderdag 12 april 2007

Gitaarspelen

Een van mijn hobby's is basgitaar spelen en als ik een seintje krijg van een kennis dat ik ergens op straat kan spelen, snel ik er naar toe.
Nu is akoestisch gitaar iets anders dan de dreunende electrische bas maar dat mag de pret niet drukken; ik verdien mijn geld en kan iedereen ongegeneerd zeggen hoe ik aan de centen gekomen ben.

Als ik net sta te spelen, pas ik iets aan in de instellingen waardoor je niet na een half uur automatisch op afwezig staat en (dus) niks meer verdient.
Ik moet in RL (het "echte" leven) weg en ik reken me alvast rijk.
In gedachten heb ik al die prachtige kop met haar en echte geanimeerde (flex) schoenen.

Na 6 uur ben ik weer thuis en ja hoor, ik zie me nog altijd even opgewekt staan pingelen.
Ik stop met het gitaarspelen en wacht handenwrijvend af hoeveel geld ik met 6 uur gitaarspelen heb verdiend...
2 L$...
Pardon?
2 L$
Ik kijk om me heen om een plek te vinden waar ik de gitaar te pletter kan slaan maar op het moment dat ik de boosheid bij mezelf opmerk, kan ik er al om lachen...
Waar gaat het over; aan parkeergeld heb ik vandaag vermoedelijk het 10-voudige uitgegeven van wat ik met mijn muzikale gedoe had kunnen verdienen terwijl ik 6 uur lang heb gedacht aan mijn "winst" in SL en geen moment dacht aan de euro's in de parkeermeter...
Winst of verlies, het is eerder een beleving dan realiteit.

Vandaag beleefde ik (dus) SL als realiteit.

De gitaar heb ik overigens nog en af en toe pak ik 'm nog wel eens om even gek mee te doen op de dansvloer...