Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

vrijdag 13 april 2007

Altstadt Kasada

Tijdens een van mijn motortochten door Duitsland, kwam ik wel eens in zo'n typisch Duits dorp met van die vakhuisjes, vaak van witte steen met aan de buitenkant zichtbare balken.



De sfeer is er vaak gemoedelijk en amicaal en net als je denkt "Wat een heerlijke rust hier", barst het feest los en danst iedereen met iedereen.
Een paar keer heb ik getuige mogen zijn van zo'n Duitse happening, iets wat zich moeilijk in een paar woorden laat vatten maar beter zelf ondervonden kan worden.
Nooit heb ik iets van agressie meegemaakt maar altijd vrolijkheid, muziek, lachende mensen, (slechts een weinig drank, de moeite niet om te noemen)... en een fantastische sfeer.



Onderweg in Second Life heb ik een plek gevonden die me erg aan die fijne sfeer deed denken.Het enige verschil met mijn RL ervaring is dat je hier in SL geen schlagers hoort maar rock!
Hier zie je meer leren jacks dan Leder Hosen.
Desalniettemin is het een genot om er te vertoeven, rond te kijken of tot diep in de nacht mee te feesten.
Kom je er, brul gerust iets in het Nederlands en de kans is groot dat je in je moerstaal antwoord krijgt. Nederlanders weten de gezelligheid namelijk te vinden. De in Duitsland wonende Liekie Ivory en haar man kun je altijd raadplegen als je de weg wilt weten of met overige vragen over deze plaats zit.

Een bezoekje aan het vlakbij gebouwde Münchener Hofbräuhaus vond ik zeer bijzonder.
Het is me daar opgevallen hoeveel moeite er is gedaan om bouwwerken zo identiek als mogelijk na te maken binnen SL.
Zelfs binnen lijkt het Münchener Hofbräuhaus bijzonder veel op het beroemde origineel.

Mijn idee, Altstadt Kasada, een aanrader!


Tschüß