Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

vrijdag 20 april 2007

Mér þykir mjög vænt um Iku

De tentoonstelling is bijna af en rond een uur of 3 's-nachts ga ik, voor het slapen gaan, nog even kijken.
De Duitse fotografe klaagt over vermoeidheid maar is nu bijna klaar.
Morgen heeft ze nog een uur voor alles piekfijn in orde moet zijn voor de opening.
Ze vertrekt en ik wil weggaan als ik op het laatste moment iemand zie.

Ik ga er heen en bij de werken van Geyl Fapp staat een vrouw die zich voorstelt als Iku.
Ze is lang, slank, heeft een mooie kop blond haar en lichtgroene ogen om in te verzuipen.
Ik vraag haar wat ze van Geyl's werk vindt en haar reaktie geeft blijk van een heldere kijk.
Ze spreekt over fotografen die zij goed vindt en het lijkt of ze mijn gedachten heeft gelezen; ze noemt in een rij de fotografen die ik ook het best vind.
In no-time zitten we heerlijk te kletsen.
Ze is de eerste Ijslandse die ik ontmoet in SL maar ze is beslist geen ijskonijn en ze laat me dan ook niet koud.
Als we het over muziek hebben dan blijkt ze ook gek van jazz te zijn en ook zij speelt zelf instrumenten.
Ze vraagt me: "Wat vermoed je, welke instrumenten speel ik".
Ik denk: "Uhmm... piano en gitaar", maar zeg haar: "Ik zou het niet weten".
"Piano en gitaar", zegt ze!
Ik slik.
Snel blijkt dat we ons allebei voor veel van dezelfde dingen interesseren en over een hele rij standpunten het zelfde denken.
Ze wordt mooier met de minuut.
Haar humor is om van te genieten en haar uitdrukkingen zijn om te bewaren.
Niet eerder in SL ben ik zo opgegaan in een gesprek, had ik zo mijn volledige aandacht bij een persoon als hier bij haar en als ik op het punt sta om afscheid te nemen, zegt ze:
"Jij bent de eerste waar ik zo volledig met hart en ziel mee zat te praten in SL".
Ik voel me nerveus worden, er is iets...
Ik zou haar graag als vriendin willen toevoegen en zoek een opening.
Mijn denken wordt onderbroken door een blauw scherm... ze wil me toevoegen aan haar vriendenlijst...
Met tegenzin gaan we sluiten.

De volgende dag zit ze in mijn hoofd en wil er niet uit... en dat hoeft ze ook niet!
Als ik 's-avonds inlog dan merk ik de nervositeit weer en binnen 1 minuut na aanmelden, komt ze online.
Ik zie in het IM scherm: "LOESJE!!!!"
Haar 2e zin vertelt dat ik de hele dag in haar hoofd zat...
Ik voel me bibberig worden, ik moet haar zien.
Bij de jazztent ontmoeten we elkaar en na een "hi... missed you" staan we beiden met ons mond vol tanden.
We zetten het licht op "nacht", geluid op "aan", gaan de dansvloer op en drijven in een roes tussen hemel en aarde, tussen RL en SL...




Iku, als je je door de tekst hebt geworsteld, en dat geloof ik van je, dan is dit speciaal voor jou...

Góðan dag Iku,
Einhverra hluta vegna, finnst mér gaman að læra íslensku.
Ég er í basli með Íslenska málfræði.
Þú ert með mjög falleg augu... (hmm...)
Ég gerði eins vel og ég gat.
Mér þykir mjög vænt um Iku...!