Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

vrijdag 20 april 2007

Heerlijk rustig in de tuin

Je kent vast wel het verschijnsel dat kleine mannetjes grote honden hebben.
Rijke kleine mannetjes kiezen eerder voor een vette auto want het voordeel daarvan is dat je die 's-avonds niet hoeft uit te laten.
Compensatiegedrag heet dat en het komt er op neer dat je aan je omgeving laat zien waar je behoefte ligt.
De blaffende hond laat niet zien dat hij gevaarlijk is maar dat hij zich bedreigt voelt, dat hij bang is.
In SL is het niet anders; sterker nog, het wordt je daar heel makkelijk gemaakt om te "compenseren".
Binnen 5 minuten heb je het effect van 5 jaar sportschool en de borstvergrotingsoperatie doe je zelf, kost je niets, scheelt tijd, doet geen pijn en laat bovendien geen littekens achter.
Het heeft iets om compensatiegedrag te herkennen, het geeft meerwaarde aan je ontmoetingen en soms is dat leuk...

Het is heerlijk rustig in de tuin.

Ik zit er met een vriendin lekker te beppen als er een jongen aan komt met een figuur waar Schwarzenegger bang van zou worden
Na 2 zinnen informeert hij of mijn vriend (?) ook op SL zit en weer 4 zinnen later informeert hij of ik plaatsen weet waar je goed kunt seksen.
Op mijn vraag of hij dat zelf niet weet, antwoordt hij dat hij nog maar net in SL is.
"Aha, op die manier", reageer ik.
"Is het dan niet handiger als je eerst zorgt dat je een piemeltje hebt?" vraag ik hem gespeeld ernstig.
"Een piemeltje...?" vraagt hij.
"Ja, dat is zo'n dingetje dat je 's-morgens gebruikt om je plas mee te doen", leg ik hem uit.

Hij wil niet toegeven dat hij zo'n hulpstuk niet heeft en dat is uiteraard voer om lekker door te jennen.
Ik zeg: "Ik mag er toch van uit gaan dat jij ook zo'n ding hebt, net als elke echte SL vent?"
Hehe...

Het is voor een moment weer heerlijk rustiger in de tuin...

Het duurt net iets te lang voor hij zegt: "Ja, natuurlijk heb ik ook zo'n ding, bijna net zo groot als in RL".
Ik durf de gok te wagen, sta op en zeg hem: "Wat een gelukkie voor mij, ik voel me de hele dag al opgewonden... Wat denk je, zullen we het hier eens proberen nu?"
Ik zie aan de beweging van zijn hoofd dat hij naar linksboven kijkt, ongeveer daar waar de knop "quit" zit en 2 tellen later is hij weg...
"Hihi...", zegt de vriendin.
"Het is weer heerlijk rustig in de tuin...", zeg ik.