Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

dinsdag 1 mei 2007

Afkorting

"Kan je een fotootje maken, 't is voor m'n vriendin", vraagt de man me via IM.

Ik zeg hem dat dat goed is en vraag hem aan welke omgeving of setting hij gedacht had.
"Nee, geen poespas maar gewoon rechttoe rechtaan; zij wil hem als pasfoto hebben en het liefst vandaag nog, kan het nu meteen?"
"Hoe creatief" denk ik, "natuurlijk" zeg ik en zoef naar hem toe...

"Nou, hier ben ik, sta ik zo goed?" haast de man.
Ik vraag hem: "Heb je haast of zo, want foto's maak je beter in rust".
"Ja" zegt hij "de colleges beginnen zo weer en daarna ben ik tot morgen bezet, dus ik heb maar een paar minuten. Het gaat me puur om een duidelijke foto waar ik herkenbaar op sta".

Nooit geweten dat het maken van een makkelijke foto zo moeilijk is...

"Colleges, studeer je?" vraag ik.
De man antwoordt: "Ja, in Tilburg aan de KUB"
"Wat is dat, de KUB?" vraag ik.
"De Katholieke Universiteit Brabant" zegt hij.
Ik vraag: "Waarom heet dat eigenlijk niet de Katholieke Universiteit Tilburg?"
"Hmm" reageert hij "...dat zou zo lullig zijn om af te korten, daarom hebben ze er maar Brabant van gemaakt"

Tja, valt iets van te zeggen...

We zijn binnen 5 minuten klaar en na enig haasten heeft de man 10 minuten later zijn foto.
Als hij me vraagt wat het kost, zeg ik hem:

"Laat maar zitten, in fotografische termen noemen ze dit soort portretten namelijk 'Kwalitatief Uitermate Teleurstellend' en verzin daar maar een afkorting voor..."