Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

vrijdag 4 mei 2007

Grasveld

Daar sta ik dan, op mijn lege grasveld...


Tis geleend maar het voelt als een rijk bezit.
Ik zou wel op de grond kunnen rollebollen van blijheid... kijkt er niemand?
Gelukkig wel, laat ik dan maar een beetje heen en weer blijven lopen en net doen of ik met kundige blik het gras bestudeer...

Na bijna 6 weken SL begint vandaag mijn echte settlement en dat voel ik, alsof ik nu meer bij SL betrokken ben, er dieper inzit... ik geniet er van.

In de inventory klik ik op mijn net gekochte gebouw en sleep het naar buiten.
Het gebouw springt tevoorschijn en ik schrik van de enorme omvang en vermoedelijk mijn buurman ook want mijn huis komt tot halverwege zijn woonkamer.
Shoot! Snel druk ik op "edit" en trek het gebouw een eind terug... uhm gebouw?
Nou nee, een deel ervan, de rest blijft onbeweeglijk staan.

Het losgemaakte deel parkeer ik even op het voetbalveld naast het mijne en het achtergebleven deel manouvreer ik pijnlijk nauwkeurig tussen de lijntjes.
In de winkel was me gegarandeerd dat het precies zou passen en dat 'precies' is heel letterlijk genomen want ik moet schuiven tot op de centimeter.
Als het ene deel staat dan pak ik het geparkeerde stuk weer op en schuif het tegen het andere deel aan.

Gelukkig, mijn huis staat!
Als ik binnen ben dan zie ik dat er een grote spleet in het plafond zit terwijl de vloer wel goed zit.
Ok, weer naar buiten en het scheve stuk recht kantelen.
Even later heb ik een kloofje in de vloer... weer schuiven en kantelen.
Daarna een ongevraagd ventilatiekiertje in de muur. Mmm, kiertje? Nooduitgang klinkt beter!Dan heb ik een pilaar die buiten de lucht staat te steunen.

Dan... ben ik het zat!

Ik delete de hele zooi, pak het gebouw opnieuw uit en selecteer met "shift" alle delen.
Aha, nu heb ik 1 geheel om te plaatsen en dat werkt beter.
Na een paar minuten schuiven staat mijn huis als een... als een huis!

Tijd om wat foto's op te hangen, yes!
Binnen zoek ik snel een foto uit, sleep 'm uit de inventory en laat 'm los op de muur.

Foutje... De hele muur ziet er ineens uit als door een psychotische hippie geschilderd, het is nu een bonte verzameling van piepkleine fotootjes over de hele lengte.
Vermoedelijk eerst op de vloer zetten en dan tegen de muur plaatsen... ja goed idee.
Nee, geen goed idee want bij het loslaten krijg ik terstond het meest afschuwelijke tapijtje dat je ooit zag!

Na enig stuntelen om de foto's van vloer en muur af te poetsen, geef ik het op en -poef- delete...
Bouwen is een makkie... als je het kunt!
Daar sta ik dan, op mijn lege grasveld... (wordt vervolgd)