Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

donderdag 10 mei 2007

In RL wordt me wel eens gevraagd: "Was je er niet, ik probeerde je te bellen"
Soms moet ik toegeven: "Jawel ik was er wel maar had de telefoon uitstaan"
Ik kan de telefoon een vervelend ding vinden; iemand wil mij spreken waneer het hem/haar uitkomt, laat mij dan bepalen of ik dat op dat moment ook wil.
Ben je in een goed gesprek dan wordt dat steevast afgekapt op het moment dat dat opdringerige geluidje klinkt. Sta ik voor een loket en de telefoon gaat dan heeft dat ineens voorrang...
Wat is dat toch met geluidjes die ons vertellen dat iemand ons wil spreken?

Ik zit in haar geweldig mooie tuin en geniet van het uitzicht.
Ze heeft een knap staaltje natuurschoon laten bouwen en haar knusse huis bevindt zich in het centrum van deze oase van rust. Mevrouw houdt van rust, ruimte en een beetje meer.
Deze prachtige locatie mag ik gebruiken, legt ze me uit, als ik gratis foto's van haar maak.
Nou, veel armer dan ik zal ze niet zijn en omdat de locatie me als decor wat waard is, overleggen we over de foto's die ze wil hebben.

Ineens hoor ik: "ting-ting"
Ik lees het IM bericht: "He, hoe is t"
He bah, nu liever even niet...
Ik reageer: "Ja goed hoor, ben even bezig, je hoort me later"
Dat is waarschijnlijk net niet gemerkt door mijn gesprekspartner en ik pak de draad weer op.

"He, is er iets, je doet zo kort af?" zie ik via IM.
Ik weer: "Nee, zei al, ben bezig, komt slecht uit. Roep je later"
Ik voel dat het me moeite kost om in de sfeer van het gesprek te blijven en dat vind ik niet leuk.
"Nou sorry, wist niet dat je kwaad werd", lees ik dan.
He... dat zit me toch ook niet lekker.
Ik schrijf terug: "Nee ben niet kwaad maar ben even bezig"
Ik dreig het gesprek nu kwijt te raken en ik merk dat ik zit te wachten op een nieuwe IM zin.
het wordt bevestigd door de woorden: "Ben je aan het doen dan?"
Ik stamel wat woorden van excuus naar mijn gesprekspartner, open het IM scherm weer en typ: "Alsjeblieft, als ik zeg dat ik bezig ben, accepteer dan dan gewoon. Als ik hier klaar ben dan roep ik je"


...Het blijft stil.
Met moeite pak ik de draad weer op en na een paar minuten zijn we weer waar we waren.
Even later wordt de vrouw tegenover me ineens stil en haar hoofd kijkt van het graspolletje naar de bloembak er weer terug...
Ik vraag: "Ben je er nog?" Geen reaktie.
Als ik een hond had gehad dan had ik die onderussen even uit kunnen laten, pfff... wat duurt wachten lang.

"Ben ik weer, ff een Im gehad" zegt ze opeens.
"Ja, dat komt voor he?" reageer ik.
Ik probeer het gesprek weer te brengen waar het gebleven was als ze ineens zegt: "brb".
Ik wacht een minuut en neem daarna contact op met degene die me eerder via IM riep en zoef daar naar toe.
Na zeker 5 minuten klinkt het ineens "ting-ting" en verschijnen de woorden: "Ben er weer, was even aan de telefoon".
Ik tik terug: Sorry, ben nu even in SL"

Aan rijke vrouwen die gratis foto's willen gelukkig geen gebrek.



Nee Nessie jij bent geen vrouw die gratis foto's van me wil
maar ik moest ff een plaatje hebben van een rijke knapperd ;-)