Waarnemingen van bijzondere mensen, plaatsen en gebeurtenissen in de wereld van Second Life...

donderdag 28 juni 2007

Klappen

"Loes, wat me nou zo opvalt dat is dat je eigenlijk nooit over mannen schrijft enne bijna al je foto's zijn ook van vrouwen...", staat er in het bericht van de man.

Daar zit iets in...

Ik zoek inderdaad weinig contact met mannen en als ik een man ontmoet dan heb ik een antenne voor haantjesgedrag en dubbele agenda's.
Gelukkig is het zo dat de gemiddelde banale vent zich in SL makkelijk laat herkennen door een (te) overdreven macho uiterlijk.
De mannen waarmee ik in SL vriendschap heb, zien er doorgaans 'normaal' of zelfs onopvallend uit, iets dat nu ook niet direct schreeuwt om gefotografeerd te worden...
"Maar goed", schrijf ik hem terug "omdat je zelf zegt dat sommige mannen anders zijn, wil ik je graag eens ontmoeten."

Een paar dagen later zie ik de schrijver in mijn winkel verschijnen.
Hij ziet er aardig uit, heeft een normaal, beetje jongensachtig voorkomen en we hebben een gezellig halfuurtje samen.
Het doet me goed dat ik met hem een beetje diepgang kan hebben en dat hij niet bang is om wat over zichzelf bloot te geven.
Hij vertrekt en er gaan een paar dagen voorbij als hij mij vraagt om hem te bezoeken.
Ik besluit het er eens op te wagen en zoef naar de club waar hij werkt.
Hij blijkt in gesprek te zijn want meer dan een kort "Hallo" komt er niet uit.
Na een paar minuten komen er 2 dames binnen die daar vrolijk gaan dansen.
Als ik het sta te bekijken dan hoor ik ineens 'klets' en zie aan de tekst die verschijnt dat mijn gastheer de vrouw op haar achterste sloeg.
Een moment later weer een 'klets' en de 2e vrouw krijgt ook een tik op haar billen.
Verbaasd vraag ik me af waarom hij dit doet, wat hij hiermee wil laten zien.
Nog eens 5 minuten later zonder een woord van hem, houd ik het voor gezien en vertrek.

Ik ben net weg of hij vraagt me waarom ik weg ging.
"Jij nam met mij contact op om me te laten zien dat mannen als jij best respectabel met vrouwen kunnen omgaan. Je hebt geen tijd om me te woord te staan maar in die paar minuten dat ik bij je ben, weet je je niet te beheersen en sla je 2 vrouwen op hun kont!" vertel ik hem.
Zijn uitleg dat hij het voor de grap deed, neem ik maar voor lief.

Ik ga naar Vanessa en samen doen we de trommels om.
De klappen die wij maken klinken mij toch iets prettiger...